بلاگ

آشنایی با سگ نژاد مالتیز

نویسنده : راحت سایت 04 مهر 1401 1614 بازدید 508 نظر

مالتیز همان سگ باهوش، زیبا، دوست داشتنی و بامزه است که می ‌تواند همدم بسیار خوبی برای انسان‌ ها باشد. از آنجاییکه در سال های اخیر زندگی آپارتمان نشینی رواج پیدا کرده است، این سگ‌ های کوچک و محبوب جزء نژادهای پرطرفدار برای نگهداری در آپارتمان‌ ها شده اند. سگ‌ های مالتیز بسیار آرام، با ادب، بی سر و صدا و مطیع هستند. همچنین پوشش سفید و درخشان آن ها می ‌تواند برای هر کسی جذاب باشد. در این مقاله قصد داریم این نژاد را بررسی کرده و با نحوه نگهداری و مراقبت از آن ها، آشنا شویم.

ویژگی ‌های ظاهری سگ نژاد مالتیز

سگ ‌های مالتیز از نوع عروسکی و مینیاتوری هستند و اگر تغذیه مناسبی داشته باشند؛ معمولاً بین ۱۲ تا ۱۵ سال، عمر می ‌کنند. بدن سگ ‌های مالتیز با موهای ابریشمی و سفید، پوشیده شده است. البته که ممکن است رنگ ‌های مختلفی از این سگ را پیدا کنید، اما امروزه اکثر مالتیز‌های عروسکی فقط در رنگ سفید دیده می‌ شوند.


زمانی که به سگ‌ های مالتیز نگاه کنید، حتماً چشمان سیاه و زیبا، دماغ سیاه، پاهای کوتاه و ایستاده و دم خوش استیل و گوش‌ های افتاده او، نظر شما را به خود جلب می ‌کند. این سگ ‌ها همه چیز را سریع یاد می ‌گیرند و به صاحب خود بسیار وابسته هستند. به طوریکه اگر از او جدا شوند؛ دچار اضطراب، ترس و افسردگی می ‌شوند.


نوع دیگری از سگ‌ های مالتیز با عنوان سگ مالتیز کراس نیز وجود دارد که آن ها هم کوچک بوده و پوشش ابریشمی دارند. البته نسبت به سگ ‌های عروسکی موها و قد بلندتری هم دارند. موهای بلند سگ مالتیز کراس باید در فواصل زمانی منظم، کوتاه شود. سگ مالتیز کراس جمجمه گنبدی شکل داشته و برای صاحب خود، بسیار باوفاست. این سگ ‌ها انرژی زیادی دارند و در بعضی مواقع به عنوان سگ نمایش، فعالیت می ‌کنند.

ارسال دیدگاه :

این لینک را به اشتراک بگذارید

کپی کردن لینک